Samsung en RAI gaan strategisch partnership aan

Samsung-RAI-Partnership-01

Delft, 27 augustus 2014 – Samsung en Amsterdam RAI gaan een strategisch partnership aan. Het partnership beperkt zich niet alleen tot de levering van displays aan de Amsterdamse beurs- en congreslocatie. Samsung ondersteunt Amsterdam RAI ook bij het vernieuwen van haar dienstverlening en bij het optimaliseren van de bezoekersbeleving.

Gezamenlijk namen de twee partijen het bestaande business model van de RAI onder de loep en bekeken ze hoe marketing, facilitaire diensten, ICT en evenementen kunnen innoveren zodat het beurs- en congresbedrijf zijn toppositie in de internationale congreswereld verder kan verstevigen. Dat betekent voor beide bedrijven een vernieuwende aanpak passend in de strategie en het beleid van Amsterdam RAI. Binnen de aanpak staan innovatie en ontzorging centraal en ligt de focus op de ondersteuning van de procesoptimalisatie.

“Wij hebben Amsterdam RAI verrast door in zijn geheel niet over hardware te beginnen, maar te vragen naar hun businessmodel, service-aspecten en de verwachtingen op middellange en lange termijn”, vertelt Erik Swart, B2B Director van Samsung Nederland. “Wij zien ons als aanbieder van totaaloplossingen op het gebied van communicatie. Dat betekent dat we liever spreken over de mogelijkheden van mobiliteit, efficiëntie en productiviteit bij organisaties, dan enkel over de kwalitatief hoogwaardige producten die wij voeren. De producten zijn ondersteunend en daarmee van toegevoegde waarde aan de business van onze klanten.”

“Amsterdam RAI heeft er alle vertrouwen in dat de strategische samenwerking met Samsung veel oplevert voor organisatoren, exposanten en bezoekers”, zegt Hans Bakker, Algemeen Directeur van Amsterdam RAI. “Wij zochten al langer naar een partner die met een innovatieve, technologische en frisse blik helpt om de congressen en beurzen in RAI naar een nog hoger plan te tillen. Het helpt daarbij dat ook Samsung veel waarde hecht aan duurzaamheid en energiebesparing.”

De komende tijd werken de twee organisaties verder aan oplossingen die het welbevinden van bezoekers, standhouders en RAI-medewerkers verder verbeteren en bovendien duurzaam en energiezuinig zijn. Elke oplossing heeft uiteindelijk tot doel om de aanwezige RAI-bezoekers en medewerkers van de RAI meer comfort, interactie en productiviteit te bieden.